• advertisement
      • Детоксикация на организма - интервю с д-р Райна Стоянова

        2018-05-02 00:00:00

        Кои са сигналите на тялото, че имаме нужда от детоксикация? Кога е подходящо да я направим и какво трябва да имаме предвид – вижте в интервюто с д-р Райна Стоянова, специалист гастроентеролог и експерт по хранене

         

         1. Какво представлява детоксикацията?

        Детоксикацията, както показва и самата дума, представлява премахване на токсичните вещества и прочистване на черния дроб, бъбреците, дебелото черво и кожата, а именно органите, участващи в детоксикацията на химикали и токсини от нашето тяло и подобряване на основните функции на организма, като храносмилането и елиминацията

        2. Защо е необходимо да я правим?

        Когато системите ни за очистване не работят добре, това се отразява негативно върху функциите на тялото. Чрез премахване и елиминиране на токсините и последващо захранване на организма със здравословни хранителни вещества, детоксът ни предпазва от заболявания и подсилва нашите естествени възможности за поддържане на здравето.

        3. Кога е най-подходящо да се прави детокс режим?

        Винаги, когато се чувстваме уморени, когато трудно се концентрираме, страдаме от главоболие, липса на енергия, хормонален дисбаланс, алергии, подуване, запек, диария, чести настинки, чупливи нокти и коса и кожни проблеми – това са само част от признаците за натрупване на токсини.

        4. Какви видове има?

        Има различни видове детоксикиращи програми- само на сокове и смутита, готови смути прахчета, които само да разтворим във вода; детокс-режими със сурови, алкални храни; водни режими

        5. Всеки ли може да прави? Има ли противопоказания?

        Както всички рестриктивни режими, и този тип има своите ограничения. Детокс режимите са своеобразна вариация на гладуването, макар и в по-олекотен вариант, така че е противопоказан при бременни, кърмещи жени, деца, подрстващи, както и хронично болни хора.

        6. Какви продукти (допълнителни хранителни добавки, чай, ...) могат да се използват?

        Подправките и билките като куркума, джинджифил, кориандър и розмарин са лесна добавка към всеки един детокс режим. Други прочистващи подправки, които може да добавите към вашата диета са канела, кимион, сминдух, копър, лют червен пипер, черен пипер, карамфил и магданоз. Консумирайте много фибри, включително кафяв ориз и органично отгледане пресни плодове и зеленчуци. Цвеклото, репичките, ябълките, зелето, броколито, спирулината, хлорелата и водораслите са отлични храни за детоксикация.

        7. За какъв период от време е добре да се прави и колко пъти годишно?

        При здрави хора детоксът е добре да се практикува преди всеки сезон - тоест 4 пъти годишно. Имайте предвид, че е препоръчително да си останете вкъщи, докато правите програма за детоксикация, защото първите няколко дни на прочистване могат да предизвикат чувство на слабост и световъртеж.

        8. Хранене преди и след детокс?

        Преди всеки такъв режим е добре постепенно да намалим храненето, особено с твърда и животинска храна. Намалете за няколко дни приема на месо и месни продукти, яйцата и млечните продукти и след това пристъпете към по-драстичен „детокс“. Зaхранването, също така, е добре да стане постепенно - с включване на по-твърди храни, мляко, млечни продукти, яйца и накрая месо.

        9. Какво ще препоръчаш на хората от твоя опит?

        Препоръчвам, преди подлагането на такава ‚диета“ да се консултират с лекар, да обърнат внимание на здравето си и да бъдат сигурни, че ползите от „детокса“ са повече от рисковете. Искам да отбележа също така, че „детокса“ чрез хранене е едната страна на пречистването- много е важно да „пречистим“ и мислите си, с други думи да се отдадем на повече занимания за душата си- йога, медитация, почивка. В днешно време нуждата от детокс се осъзнава и се предприема от здрави, отговорни и интелигентни индивиди, решили да запазят своя организъм в оптимално добро здравословно състояние.

         

        d-r Rayna Stoyanova      Д-р Райна Стоянова е завършила медицина в София през 2011 година. Стажувала е близо до видни имена в сферата на храненето, като: Проф. Готие, Проф. Карел, Проф. Дюкан, както и различни хелтиливинг, кетъринг и уелнес компании, които разширяват погледа и подхода и към пациента. В настоящия момент е асистент към катедрата по Клинична фармакология и терапия и е специализант по ендокринология и болести на обмяната в клиниката по метаболитно-ендокринни заболявания и диететика на болница „ИСУЛ- Царица Йоанна“. Работи и в софийската диагностично-консултативна клиника по спортна медицина и рехабилитация SportMed.

        http://www.raynastoyanova.com

  • Свържете се с мен на телефон0897971030

  • Copyright © 2016 Bodybalance